Stalker 2: “Ми хочемо показати, що Україна може робити чудові ігри

Технології

«Я б сказав, що, можливо, половина нашої студії зараз працює під постійною загрозою бути вбитими», – каже Євген Кулик.

Євген є технічним продюсером «Сталкер 2: Серце Чорнобиля», майбутньої відеогри, яку розробляє київська компанія GSC Game World.

Це гра, на яку фанати оригіналу, що вийшов у 2007 році, чекали вже давно.

Але через російське вторгнення в Україну вона могла взагалі не відбутися.

BBC Newsbeat поговорив з Євгеном про те, як розробники «Сталкер 2» продовжували працювати, втрачаючи колег на війні, і чому для студії так важливо завершити гру.

Чорнобильська електростанція стала місцем найгіршої у світі ядерної аварії.

У 1986 році, коли країна перебувала під контролем Радянського Союзу, на атомній електростанції за 90 миль від столиці України Києва стався вибух.

Відразу після вибуху загинула щонайменше 31 людина, а вибух спричинив пожежу, яка горіла протягом 10 днів, поширюючи шлейф радіоактивного диму по всій Європі.

Навколо ядерного реактора була створена 30-мильна зона відчуження, щоб не допустити туди людей, хоча український уряд почав допускати туристів у цю зону ще до російського вторгнення.

Дія оригінальної Сталкер: Тінь Чорнобиля розгорталася в альтернативній часовій лінії, де сталася друга ядерна катастрофа, що породила безліч мутантів та інших неприродних явищ.

Гравці брали на себе роль персонажа, який має досліджувати постапокаліптичне середовище та орієнтуватися серед різних фракцій, що борються за контроль над пусткою.

Рішення встановити гру на цьому місці було суперечливим – один з розробників сказав, що «кров все ще була теплою і текла в наших жилах» – навіть 30 років по тому.

Але гра стала великим хітом, і Сталкер 2 був вперше анонсований у 2010 році – з наміром розвинути ігровий стиль виживання оригіналу.

У 2018 році GSC Game World оголосила, що працює над випуском гри у квітні 2022 року.

Але не минуло й двох місяців, як російські війська та літаки почали перетинати кордон з Україною. Почалася війна.

Однією рукою ми заряджаємо зброю, а іншою граємо

Сталкер 2 має вийти в листопаді, але цього тижня вийшов документальний фільм про створення гри.

У ньому члени команди розробників розповідають про усвідомлення того, що Росія готується до вторгнення.

Провідний продюсер Марія Григорович згадує, як перед офісом компанії в Києві чекали автобуси, готові перевезти працівників та їхні сім’ї до західного кордону України.

Зрештою, трохи більше 180 осіб вирушили в дорогу, коли почалося вторгнення, а 139 вирішили залишитися і допомагати військовим зусиллям.

Деякі з них пішли на військову службу, а інші продовжили працювати над Сталкер 2 у перервах між виконанням своїх обов’язків.

Ті, хто евакуювався, згодом створили другу студію в Празі, в Чеській Республіці, відбудувавши з нуля студії захоплення руху та звуку.

У фільмі також представлені члени команди, які залишилися в Україні, які розповідають про боротьбу за свою країну, продовжуючи працювати над грою.

«Однією рукою ми заряджаємо зброю, а іншою створюємо гру», – каже один з них.

Відкидаючи Росію

У розмові з Newsbeat під час виставки Gamescom у Кельні, Німеччина, Євген розповів, що значна частина великої російської фан-бази «Сталкер 2» не підтримувала гру в перші дні війни.

Після початку конфлікту субтитри гри були змінені на «Серце Чорнобиля», щоб відобразити українське написання назви.

Російську озвучку та субтитри також було вилучено, а компанія GSC відмовилася випускати гру в Росії.

Розробники звинуватили опонента України в регулярних спробах зламати їхні сервери.

«Ми намагалися отримати якусь підтримку від цих людей, – каже Євген. «Але натомість отримали багато негативу.

«Тому ми вирішили приєднатися до санкцій, скажімо так».

Україна намагалася продовжувати культурні заходи під час війни – вона виграла Євробачення у 2022 році, а найбільший музичний фестиваль повернувся цього літа.

Євген вважає, що те саме стосується і «Сталкер 2».

«Ми хотіли б нагадати світові, що Україна знову здатна робити чудові ігри, – каже він.

«Ігри – це частина культури, так само як музика, кіно, мистецтво, книги і так далі.

«Тож, так, це важлива робота для світу».

Євген каже, що студія також зобов’язана довести свою роботу до кінця співробітникам, які змінили своє життя, щоб переїхати, або пішли служити в армію.

Студія також хоче вшанувати друзів та колег, які загинули, наприклад, Володимира Єгзова, розробника, який загинув, захищаючи Бахмут від російських військ.

«Всі ці люди справді багато працювали, щоб це сталося, і ми повинні просуватися вперед, щоб це сталося, і цінувати їхні зусилля», – каже Євген.

«Щоб це відбулося в пам’ять про тих людей».

Фільм про створення Сталкера-2 можна переглянути на YouTube.

https://www.bbc.com/news/articles/cgq843dg4geo